ساختار سمینار کارشناسی ارشد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 9 دی 1395
بازدید : 38
نویسنده : دالان افزار

گزارش سمینار دارای قالب خاصی است که باید آن را رعایت کرد. این گزارش معمولا شامل 3 فصل است که محتوای آن به شکل زیر است:

1⃣فصل اول تقریبا همان بخش های پروپوزال است که می تواند با یک مقدار توضیحات بیشتر بیاید. بنابراین فصل 1 شامل بیان مسئله، اهمیت و مشکلات- اهداف-فرضیات یا سوالات تحقیق و روش تحقیق بصورت کلی می باشد.

2⃣سوابق یا پیشینه در فصل دوم آورده می شود.فصل دوم شامل پیش زمینه و سوابق است. منظور از پیش زمینه آوردن تمام تعاریف- دسته بندی ها و اصطلاحاتی است که مستقیما با موضوع پروپوزال ارتباط دارند نه مواردی که کلی هستند و از موضوع دور هستند. نباید خیلی طولانی باشد و نه خیلی هم مختصر. بعد از پیش زمینه باید سوابق تحقیق آورده شود. کارهای پیشینی که دقیقا مربوط به موضوع هست باید آورده شود. در واقع همان سوابقی که در پروپوزال می نویسند و آنجا بین 1 تا 2 صفحه است در سمینار بصورت مبسوط تر آورده می شود.

در سوابق باید مشخص کنید چه کاری و در کجا انجام شده- چه روشی استفاده شده-محدودیت های احتمالی چه بوده- نتایج چه بوده. معمولا باید بین 10 الی 15 کار توضیح داده شود. این کارها بویژه در رشته های فنی و مهندسی باید بیشتر از 5 سال اخیر باشند و از مراجع معتبر باشند.در انتهای فصل باید کارهای انجام شده با هم مقایسه شوند بر اساس یکسری شاخص که این شاخص ها بستگی به نوع تحقیق و ذوق نویسنده دارد. ( بنابراین تعداد صفحات این فصل می تواند متغیر و بین 20 تا 30 صفحه باشد)

3⃣فصل سوم روش تحقیق است و مراحل تحقیق را تا آنجا که پیش رفته اید توضیح می دهید. البته این فصل را برخی از سمینار حذف کرده اند که بستگی به نظر استاد راهنما- قواعد دانشگاه، دانشکده و گروه دارد.




:: موضوعات مرتبط: پروژه و تحقیق , ,
:: برچسب‌ها: ساختار , درس , سمینار , چگونه , باید , باشد , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ شرکت تعاونی دالان افزار جنوب خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت تعاونی دالان افزار جنوب و آدرس dalanafzar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com